¿Necesitas ayuda? Llámanos al 967 225 863
de PANIKKAR ALEMANY, RAIMON
de PANIKKAR ALEMANY, RAIMON
El mite és una veritat que no resulta necessàriament «clara idistinta» a la raó i que, tot i això, es percep com a òbvia. Éslhoritzó acceptat dins el qual se situa la nostra experiència de laveritat. Si el logos té la prioritat en les discussions dins unamateixa cultura, el mythos té la primacia en el diàleg entre diferents cultures. mite és una veritat que no resulta necessàriament «clara idistinta» a la raó i que, tot i això, es percep com a òbvia. Éslhoritzó acceptat dins el qual se situa la nostra experiència de laveritat. Si el logos té la prioritat en les discussions dins unamateixa cultura, el mythos té la primacia en el diàleg entre diferents cultures.El símbol és el mitjà més potent que té lhome per apropar-se a larealitat i als seus semblants. Però el símbol necessita el ritu, entès no com a cerimònia sinó com a expressió de lhomo religiosus, no coma funció sinó com a activitat que lhome realitza en comunió amb elcosmos per al sosteniment de lunivers. Un mite sense ritu és nomésuna freda ortodòxia. Però un ritu sense mite és pura superstició.