¿Necesitas ayuda? Llámanos al 967 225 863
de SINGER, CHRISTIANE
de SINGER, CHRISTIANE
Amb la recreació del relat 32è de LHeptaméron, de Margarida deNavarra, Christiane Singer ens mostra una passió amorosa que ensdepassa, que no sabem fins a on ens fascina i fins a on és objecte del nostre més ferm rebuig. De fet, lautora no ens confronta a "una",sinó a "la" passió amorosa, aquest "anterior privilegi" duns quantsmortals, de conèixer "el més vertiginós dels abismes en el qual lhome tingui la possibilitat de caure. Un abisme de flames i sofrencesintenses". I en aquest vertiginós abisme, lhome i la dona, joguinesdun malson terrible, mostraran lun, la seva força, la sevasuperioritat, la sofrença dun honor malmès, laltra, la sevasubmissió, lacceptació duna culpabilitat imposada per laltre, i una capacitat de perdó i dadmiració que no sabríem qualificar. Però, des del punt de vista literari, tot això seria ben poca cosa sense lamusicalitat que embolcalla tot el text, sense la seva prosa solemneplena dimatges poètiques belles i difícils alhora, sense aquestallengua acurada que és, al cap i a la fi, lescriny indispensable pera una joia com aquesta.